سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اساس دانش، قدرت تشخیص اخلاقی و نمایاندن پسندیده آن و ریشه کن کردن ناپسند آن است . [امام علی علیه السلام]
 
پنج شنبه 83 آبان 21 , ساعت 2:23 عصر

عشق، احساس رمانتیک و زودگذر نیست، بلکه بیان عمیق ترین احترامات نسبت به طرف مقابل است


ـ آیا چیزی به عنوان عشق در اولین نگاه وجود دارد؟ و آیا شما به چنین عشقی اعتقاد دارید؟


هرگز، عشق در نگاه اول یک موضوع محال است؛ زیرا عشق چیزی بسیار عمیق تر از احساسات رومانتیک و خیالی است و چیزی ورای جذابیتهای ظاهری، هیجان یک تعقیب یا میل به ازدواج با یک فرد است. این موارد پاسخهایی است که ممکن است در اولین نگاه به ذهن برسند یا حتی ممکن است منجر به اتفاقات فوق العاده ای در زمانهای خاص شوند. اما این احساسات بسیار موقتی و زودگذرند و به این معنا نیستند که شخصی که آنها را تجربه کرده واقعاً عاشق شده باشد ما امیدواریم که همه متوجه این واقعیت باشند.


تفاوت اولیه میان هیجانات رمانتیک و عشق واقعی درنقطه تمرکز آنهاست. شیفتگی ماهیتی خودخواهانه دارد. شاید فردی بگوید من نمی توانم آنچه را برایم اتفاق می افتد باور کنم، این خیالی ترین چیزی است که تجربه می کنم، من باید عاشق شده باشم. دقت داشته باشید که او راجع به طرف مقابل صحبت نمی کند بلکه از احساسات خودش هیجان زده شده، چنین شخصی عاشق فرد دیگری نشده بلکه عاشق عشق شده است!


عشق واقعی بیان عمیق ترین احترامات نسبت به طرف مقابل است و یک آگاهی از نیازهای خود و قدرت شخصیت و همراهی و شریک شدن در علائق، آرزوها و رویاهای طرف مقابل است. به هیچوجه خودخواهانه نیست، بلکه محبت آمیز و ایثارگرایانه است و باور کنید اینها فقط افکار یک فرد نیست که در آن گیر کرده باشد.


همه ما انسان هستیم و انتظار می رود که اشتباه کنیم. اما تمام سعی خود را می کنیم که یکدیگر را بدون قید و شرط دوست بداریم، بدون اینکه انتظاری داشته باشیم یا نیازهایمان مانع ابرازاین محبت شود.


باید اول به طور کامل طرف مقابل را شناخت، سپس عمق شخصیت و ویژگیهای او را ارج نهاد. عشق نیاز به شناخت آگاهانه دارد وامکان ندارد که یک روز عصر در حال رد شدن از یک اتاق شلوغ ایجاد شود.


از طرف دیگر شما نمی توانید عاشق یک چیز ناشناخته شوید مگر اینکه زیباییها و جذابیتهای آن را درک کنید.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ